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Vermarktung von Management Games am Beispiel von COREmain Hospital
Iris Daniela Wieshofer
Art der Arbeit
Magisterarbeit
Universität
Universität Wien
Fakultät
Fakultät für Wirtschaftswissenschaften
Betreuer*in
Marion Rauner
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Alle Rechte vorbehalten / All rights reserved
DOI
10.25365/thesis.12492
URN
urn:nbn:at:at-ubw:1-30446.32428.534961-6
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(Print-Exemplar eventuell in Bibliothek verfügbar)

Abstracts

Abstract
(Deutsch)
Vermarktung von Management Games am Beispiel von COREmain Hospital
Abstract
(Englisch)
Due to increasing health care cost E-Learning Tools are a widely known as opportunity for finding saving potentials in the health care system. But they are also used as approach in higher education. This diploma thesis is about the marketing strategy of the E-Learning tool COREmain Hospital. The University of Vienna is not the only target for the game. Other target groups are the Austrian Government, Consulting Companies or hospital administrations. The marketing strategy is important for distributing information’s about the management game to all targets groups. The thesis discusses the basics of the game, of marketing versus nonprofitmarketing and the strategies of other international used management games.

Schlagwörter

Schlagwörter
(Deutsch)
Marketingstrategie eines an der Universität Wien entwickelten Planspiels sensible Daten Schutz vor Konkurrenz
Autor*innen
Iris Daniela Wieshofer
Haupttitel (Deutsch)
Vermarktung von Management Games am Beispiel von COREmain Hospital
Publikationsjahr
2009
Umfangsangabe
120 S.
Sprache
Deutsch
Beurteiler*in
Marion Rauner
Klassifikation
85 Betriebswirtschaft > 85.99 Betriebswirtschaft: Sonstiges
AC Nummer
AC08376117
Utheses ID
11262
Studienkennzahl
UA | 066 | 915 | |
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