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Therapeutical aspects of Hepatitis C infections
Rohullah Hakimi
Art der Arbeit
Diplomarbeit
Universität
Universität Wien
Fakultät
Fakultät für Lebenswissenschaften
Studiumsbezeichnung bzw. Universitätlehrgang (ULG)
Studium für die Gleichwertigkeit Pharmazie
Betreuer*in
Christian Studenik
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DOI
10.25365/thesis.37454
URN
urn:nbn:at:at-ubw:1-29417.53536.153655-0
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Abstracts

Abstract
(Deutsch)
Mehr als 500 Millionen Menschen sind mit einer viralen Hepatitis infiziert, insbesondere mit Hepatitis B und /oder Hepatitis C und es besteht die Gefahr der Entwicklung einer chronischen Lebererkrankung wie Leberziirhose oder Leberkarzinom. Trotz einiger Gemeinsamkeiten in der Pathogenese von Hepatitis B- und Hepatitis C-Infektionen, unterscheiden sich diese Viren in ihren virologischen Eigenschaften. Heaptitis A ist eine akute virologische Infektion, die durch kontaminiertes Trinkwasser oder kontaminierte Nahrungsmittel erfolgt. Von 7 Hepatitis A- Genotypen sind 4 imstande den Menschen zu infizieren. Es ist aber keine spezifische antivirale Therapie notwendig. Hepatitis B-Infektionen sind entweder akut oder chronisch. Die medikamentöse Behandlung beschränkt sich derzeit auf 7 Medikamente, vor allem auf Interferon-Basis. Hepatitis C wird durch ein RNA-Virus hervorgerufen, welches im Serum persistiert und zu einer chronischen Lebererkrankung führt, welche sich im späteren Verlauf in einer Leberzirrhose oder einem Leberkarzinom manifestiert. In den letzten Jahren sind direkte antivirale Substanzen erfolgreich zur Behandlung dieser Erkrankung eingesetzt worden. Alle zumeist in Kombination mit Interferon α oder Ribavirin. Diese Diplomarbeit beschäftigt sich mit neuen Strategien und Therapien von Hepatitis C-Infektionen.
Abstract
(Englisch)
Viral hepatitis is currently one of the worldwide health problems which infected aproximately more than 500 million people particularly hepatitis B virus and hepatitis C virus which are at high risk of developing chronic liver disease, cirrhosis and hepatocellular carcinoma. Notwithstanding many common features in the pathogenesis of hepatitis B virus and hepatitis C virus related liver disease; these viruses differ in their virological properties, immune escape and survival strategies. Hepatitis A is an acute viral hepatitis caused by an enterovirus hepatitis A (HAV) that is transmitted by ingestion of infected food and water. From 7 genotype of HAV, four are able to infect humans with no specific antiviral therapy for treatment. HBV a viral hepatitis that is either acute or chronic, caused by a DNA- HBV, and transmitted through different ways. The aims of chronic hepatitis B infection treatment are to clear virus DNA and normaly prevent the development of desiease. Currently there are five nucleos(t)ide analogues and two interferon-based therapies medications are available for the treatment of chronic hepatitis B infection. Hepatitis C is caused by an RNA virus that often persists in the blood serum and can cause chronic liver damage. Investigations showed that about 75%-85% of HCV-infected people will progress to chronic HCV infection, extrahepatic manifestations, compensated and decompensated cirrhosis and hepatocellular carcinoma. Progression of cirrhosis is variable in HCV infected persons and depednds to several factors. An estimated 10%-15% of HCV-infected persons will advance to cirrhosis within the first 20 years. Treatment of CHC infection aims to clear HCV RNA and prevention or reversal of progression to cirrhosis, liver cancer, liver failure and sustained normalisation of ALT levels. Currently many therapeutic substances are use for the treatment of chronic hepatitis C to be approved as efficacious and safe. In the last few years, numerous directly acting antiviral agents (DAAs) have been implemented successfully in treatment algorithms of chronic hepatitis C virus (HCV) infection. As combination therapy with pegylated interferon (PEGIFN) α, ribavirin, and / or other DAAs, potent DAA-based regimens result in HCV eradication in the vast majority of patients with chronic hepatitis C. Principally four HCV structural and six non-structural proteins of HCV, HCV-specific RNA structures such as the IRES, as well as host factors on which HCV depends, are suitable targets for the direct acting antivials (DAAs). Direct acting antivirals (DAAs) and also indirect acting antivirals (IDAAs) are in various stages of development and just few of them are clinically available. This thesis assesses recent advances in our understanding of viral hepatitis treatment and outlines areas for future studies.

Schlagwörter

Schlagwörter
(Englisch)
Hepatitis C ribavirin interferons protease inhibitors polymerase inhibitors combination therapy
Schlagwörter
(Deutsch)
Hepatitis C Interferone Ribavirin Proteaseinhibitoren Polymeraseinhibitoren Kombinationstherapie
Autor*innen
Rohullah Hakimi
Haupttitel (Englisch)
Therapeutical aspects of Hepatitis C infections
Paralleltitel (Deutsch)
Therapeutische Aspekte von Hepatitis C Infektionen
Publikationsjahr
2015
Umfangsangabe
XIV, 92 S.
Sprache
Englisch
Beurteiler*in
Christian Studenik
Klassifikation
44 Medizin > 44.38 Pharmakologie
AC Nummer
AC12289364
Utheses ID
33193
Studienkennzahl
UA | 996 | 449 | |
Universität Wien, Universitätsbibliothek, 1010 Wien, Universitätsring 1